לחיות באמת כל רגע מחדש

אני חושבת שחשוב לאדם למצוא דרך לבטא את עצמו, לתת משהו לעולם, לתרום לחברה וכמובן לפרנס את עצמו ולהיות עצמאי, אבל נראה לי שקמנו אחרי הסגרים אנשים אחרים. ראינו שיש אפשרות אחרת לחיים. אני לא באמת צריכה הרבה כסף כדי לחיות חיים נורמליים. זה כיף לחיות יותר לאט ובניחותא. זה מרגיש נעים ונכון להיות עם הילדים שלי יותר. 

שלא תבינו לא נכון, המשכנתא והחובות והחשבונות לא נעלמו מעיני ואני מבינה שאנחנו חייבים להמשיך בחיי מירוץ העכברים הזה אבל האם באמת אין אפשרות אחרת? אולי יש ברירה. אנחנו חייבים, כי ככה בנינו את החיים, אבל אנחנו בנינו אותם ככה אז זה אומר שאם לא מתאים לנו, לא בריא ולא גורם לנו אושר אז אנחנו יכולים לשנות. תפקידים רבים אפשר לבצע מהבית בהרבה פחות שעות ואם אני חייבת לעזוב את משפחתי ונוחות הבית שלי, אני רוצה שזה יהיה למטרה טובה ובהנאה. 

אם העבודה היא נצרכת זאת אומרת שלא מחשב או רובוט יכול לעשותה וצריך בני אדם. מה זה אומר להיות בני אדם? מה אנחנו יכולים לעשות שרובוט לא יכול? אני חושבת שזו השאלה הכי חשובה והיא שדופקת לי על דפנות הלב. האם אני באמת חיה או מתנהלת כמו רובוט. אני רוצה לחיות, להרגיש משמעות ושמחה. 

את הקיום האוטומטי שלנו צריך להעשיר במשמעות אנושית. אנשים. יצירת קשרים אנושיים וחברתיים חיוביים. שיהיו לנו יחסים עם האנשים שאיתם אנו חיים והאנשים שאיתם אנו עובדים ועם האנשים שחיים מסביבנו, אחרת למה יצאנו מהבתים? ההבדל בינינו לבין רובוטים הוא שאנחנו צריכים זרימה רגשית, קשר. קשר טוב עם אנשים הוא שנותן תחושת חיוניות והנאה כי קיימים בנו חללים שרק אינטראקציות חיוביות עם אנשים אחרים יכולות למלא. 

הקשר האנושי הוא ההבדל בין סגר לחירות ולא הישיבה בבית או במשרד. 

אולי אם ננסה לטפל בכך נגלה שניתנה לנו הזדמנות גדולה לגלות חיים הרבה יותר טובים.

נצא מהבועות האטומות שבהן אנו כלואים, גם מחוץ לבית,  כדי להתקרב רגשית לאנשים אחרים. כמובן, שנצטרך לשנות את כל תפיסת עולמנו לגבי עבודה, פרנסה, הצלחה ותרבות הצריכה כדי להפוך את המרחב הציבורי, הכלכלי, החברתי והתעסוקתי למרחב עם פוטנציאל עצום להנאה וסיפוק לאנשים. כשהדגש יעבור מהישרדות וכסף למימוש עצמי דרך שירות לחברה וטיב הקשרים והיחסים עם אנשים, נרגיש בבית בכל מקום ונחיה בחדווה. אני חושבת שאנחנו משתנים , שכבר השתננו, ואם נקשיב לליבנו נגלה שאנחנו נענים לקריאת הזמן, לטבע וההיסטוריה  הקוראים לכל אחד מאיתנו ולאנושות כולה. התהליך שאנחנו עוברים הוא לטובתינו. מה נשתנה אחרי הסגר הזה? אנחנו. עכשיו בואו נשנה את החיים האלה לטובה. 

לעצות נוספות בקרו באתר https://aspbasilicata.net/