אילו יעדים נוחים לטיול לדתיים?

ארצות הברית- ניו יורק

העיר ניו יורק נחשבת לעיר עם אוכלוסייתה יהודית מגוונת ומציעה חוויה תוססת גם עבור יהודים שומרי מצוות. מהמטה העולמי האייקוני של חב"ד בקראון הייטס, ברוקלין, ועד למוזיאון היהודי באפר איסט סייד, לא חסרים אתרי תרבות יהודים בעיר הגדולה. בין היתר ניתן יהיה לצאת לטיולים מהנים ודרכם להכיר לעומק את השכונות היהודיות כמו וויליאמסבורג, שם תוכל להתענג על מעדנים כשרים ולחזות בחיים היהודיים המסורתיים.

מסע בזמן אל יהדות עתיקת יומין

מדינת מרוקו היא מדינה בעלת מורשת יהודית עשירה, החל מרובע מלאח ההיסטורי שבמרקש, אשר שימש פעם כרובע יהודי משגשג וצבעוני, והפך בשנים האחרונות לצוהר מטריף לעבר ולמורשת יהודית מרהיבה. ועד לביקור מלכותי בארמון המלך באהיה ובקברי הצדיקים שברחבי המדינה ומנקודות תרבות תוססות אחרות איתן ניתן יהיה גם להנות מארוחות כשרות בחלק מהמסעדות המקומיות. לכן כשמדובר בטיול מעניין, טעים ועשיר מבחינה תרבותית מומלץ שלא להחמיץ את ההזדמנות לחקור את בתי הכנסת ובתי הקברות של מרוקו ולצפות במאות שנים של היסטוריה יהודית.

קרקוב – מורשת וזיכרון

העיר קרקוב היא עיר אשר מעידה על הפרק האפל ביותר בהיסטוריה היהודית אך גם מספקת הצצה לפולקלור יהודי עשיר וחשוב בהיסטוריה היהודית. בין אם בביקור באושוויץ-בירקנאו, הנמצאים במרחק נסיעה קצר מקרקוב, ניתן יהיה לחוות חוויה מפוכחת אך חיונית להיסטוריה היהודית. בעיר קרקוב עצמה ניתן יהיה לחזות ברובע קז'ימייז' ההיסטורי, אשר היה פעם לב החיים היהודיים ומשמש כיום מרכז תרבותי תוסס הכולל בתי כנסת, מוזיאונים יהודיים ומסעדות כשרות המספקים הצצה לאחת הקהילות היהודיות גדולות ביבשת אירופה.

דרום אמריקה של היהודים

מדינת ארגנטינה מתהדרת באחת האוכלוסיות היהודיות הגדולות ביותר באמריקה הלטינית, כאשר בבואנוס איירס נמצאת במרכז הקהילה התוססת ועשיר. אחת ההמלצות למטיילים יהודים היא הכרה מקרוב של אחת השכונות היהודית של פעם, לבקר בבתי היהודים, בבתי כנסת, בשווקים כשרים ולהנות ממטבח פיוז'ן ארגנטינאי-יהודי טעים ומענג. כמו כן מומלץ גם לבקר במוזיאון השואה וכמובן מהקהילה היהודית שקיימת ולהנות מאירוח חם ותרבות מרשימה.

הונגריה

בודפשט, בירת הונגריה, היא המקום בו נפגשים מזרח ומערב אירופה. אך בו ניתן גם למצוא רובע היהודי הנחשב בין היתר לעדות עתיקת יומין למיזוג התרבויות הזה. שם ניתן לבקר בבית הכנסת הגדול הנחשב ליצירת מופת ארכיטקטונית מדהימה. וכמובן להנות ממאכלים הונגריים-יהודיים מסורתיים, המשלבים את טעמי המסורת ואת השילוב שבין מזרח למערב אירופה.

ליעדים מעניינים נוספים של טיולי דתיים כשרים מאורגנים https://geshertours.co.il/