איטום גגות עם חומרים מקצועיים

על מנת להנות מהבית בו אנו גרים או מהמשרד שלנו לאורך זמן, גם בתקופות מלאות שמש וגם בתקופות גשומות יותר, מומלץ לשמור על הגג ועל עוד מספר אזורים על ידי איטום מקצועי. מקרים של נזילות, הצטברות של מים ומקרים נוספים מתקיימים דרך שלל סיבות, החל מאיטום שנעשה בצורה לא מקצועית ועד אל חשיפה ממושכת אל השמש. אך על מנת לצמצם את זמני התחזוקה שבין איטום לאיטום, מומלץ לבצע איטום גגות עם חומרים מקצועיים ולרבות גם על ידי אנשי מקצועיים, אשר יוכלו להתאים לא רק בין החומרים אל הגג אלא גם בסוג העבודה הנדרשת למבנה שלנו.

לעשות זאת לבד – איטום גגות עם חומרים מקצועיים

לאלו מאיתנו המבקשים לבצע את מרבית פעולות התחזוקה בבית לבד, מומלץ לכל הפחות להיוועץ באיש מקצוע במקרה בו החלטנו לבצע איטום בעצמנו. יחד עם הייעוץ מומלץ להכיר גם את סוגי החומרים אשר יוכלו לשמש אותנו, חשוב גם להכיר אילו חומרים גם יעזרו לנו לבצע איטום שכזה. הראשון הוא כמובן חומר איטום שקוף המבוסס על פוליאוריטן, המשמש גם לאיטום גגות ויעיל גם באיטום מרפסות. חומר לא פחות יעיל באיטום גגות הוא פילקוט, המשמש בעיקר במקרי חירום ומצליח לבצע חיבורים מעולים גם באזורים בעלי רטיבות גבוהה במיוחד. חשוב לזכור כי לפני השימוש בחומרי איטום שונים לגג, יש לבצע ניקוי יסודי ולרבות על ידי לחץ אוויר על מנת להיפטר גם מכתמים שומניים.

שיטות איטום שלא כדאי לנסות לבד

ישנם עוד לא מעט חומרים שונים אשר יוכלו לשרת אותנו בעת איטום הגג, אך ניתן כיום להבטיח איטום גג של לפחות עשור, בעזרת מספר דרכים שונות הדורשות התערבות של איש מקצוע. הדרך הראשונה היא בעזרת יריעות ביטונמיות, המצליחות להעניק הגנה מושלמת לגגות גם מול חשיפה ממושכת לשמש וגם אל מול מזג אוויר גשום במיוחד. אל דרך זו התווספה בשנים האחרונות שיטה לא פחות מעולה והיא איטום גגות בעזרת חומרים אקריליים, אשר בחלקם דומים לחומרים שציינו מעל אך נעשים בעזרת התזה או מריחה.