שתילי ירקות למרפסת

מי מאיתנו בעלי המרפסות לא מגרד מידי פעם לגדל את הירק הבא שיכניס לסלט? את החסה או את עגבניית השרי שתהיה פרי יצירתו? גידול צמחים ובעיקר ירקות מצריכים לא מעט סבלנות ואורך רוח מצידו של המגדל, שכן לא כל שתילה מתבצעת במאה אחוזי הצלחה ואת התוצאות במרבית הפעמים(ובמיוחד בשתילת זרעים) ניתן לראות רק לאחר תקופה כזו או אחרת. עם זאת ישנם כמה כללים ודגשים שיכולים לעזור בגידול, אפילו לעזור בקבלת תוצאות לאו דווקא מהירות יותר, אלא טובות שיוכלו לעזור לירקות שלנו להיכנס במהירות אל הסלט הבא שנאכל. בשיתוף עם שתילי ירקות משתלת גן ירק

לשתול נכון – המלצות

ישנם כמה היבטים שונים שיכולים לעזור בעת גידול ירקות בגינה שלנו, הראשון מבניהם הוא כמובן השטח שבו נרצה לגדל את הירקות, כמות השקיה, תאורה ואפילו את גילו של השתיל או הזרע.
ראשית כמו שציינו מעל, על מנת שנוכל לקבל תוצאות די "מידיות", ניתן להיעזר בשתיל של ירק ולאו דווקא בזרעים. את הגידול של השתיל נוכל לראות בצורה מהירה, עם זאת חשוב גם לתת מקום לכל שתיל ובכך לשתול שתילי ירקות באדנית נפרדת ולא לשלב בין שתיל כזה או אחר. מומלץ כי הכלי שבו נשתול את הירקות יהיה גדול מחמישה ליטרים, מכיוון שבמידה ולא נצטרך להשקות לעיתים תכופות. עוד המלצה שהינה די קריטית היא כמובן כמות השמש והחשיפה, שכן מרפסת הפונה אל כיוון צפון תמעיט בכמות השמש ולכן מומלץ לשתול ירקות במרפסות הפונות אל כיוון דרום, דרום מזרח ודרום מערב.

מה לשתול?

ירקות בדומה לגידולים שונים גדלים בעונות מסוימות, על כן מומלץ להכיר גם את סוגי הירקות המתאימים לכל עונה.

  • שתילי חורף
    מבין הירקות שניתן לשתול בתקופת החורף נכללים-כרוב, חסה, גזר, צנונית וקולורבי. שתילים אלו זקוקים למיכל של עשרה ליטרים ובמידה והתמקמו באותה האדנית, יש לשמור על מרחק שנע בין 5 ס"מ בצנונית ועד 30 ס"מ בגידול כרוב.
  • שתילי קיץ
    ירקות המתאימים לעונת הקיץ כוללים- חציל, עגבניית שרי, מלפפון וחציל. גידול ירקות אלו מצריך מיכל העולה על 10 ליטרים, והמרחק שבין השתילים צריך להישמר בין 5ס"מ עד 30 ס"מ בהתאמה.