רישוי אדריכלים בקלות

ישנם לא מעט תפקידים שונים בבנייה של בית, החל מהקבלן, האינסטלטור, איש החשמל ועד לאיש התקשורת והחשמל שאחראים לחיבור כל התשתיות השונות. אך מעל לכל אלו מנצח לא אחר מאשר האדריכל, שכל תפקידו הוא לארגן, לשרטט ולתכנן את צורת הבית, את החיבורים, התשתיות ובעצם לתכנן את כל כולו של הבית. אך תפקיד זה דורש לא מעט זמן למידה, זמן הכנה וסטאז' לא קטן ועל כן גם קבלת הרישום יכולה לקחת תקופה ממש לא קטנה.

בתחילת המסלול

כיום מסלול לימודים של אדריכלות מובנה מלא מעט רבדים שונים של נושאים, החל מפסיכולוגיה, עיצוב פנים, טכנולוגיות בנייה ועד למידה על תולדות ארכיטקטורה של ימי הביניים ועוד מגוון נושאים שונים. כל אלו דורשים מהאדריכלים של העתיד להכיר את לא רק את צורות הבנייה, הלך הרוח שמאחורי כל מבנה או סגנון אלא גם להכיר את ההיבטים הפסיכולוגים של הבנייה, היבטים חברתיים ועוד. כל אלו נלמדים לאורך חמש שנים מתחילת התואר, לצד לימודים מעשיים והתנסות בשלל עיצובים, בנייה ושימושים בחומרים שונים.
יש סטודנטים המקדימים את זמנם ואף נרשמים למכינה על מנת להתכונן ולהתכוונן טוב יותר אל לימודי האדריכלות. חשוב לציין כי לימודים אלו נמשכים לאורך חמש שנים כאשר במרבית המוסדות השנה הראשונה והשנייה מתכונת הלימודים היא מראשון עד חמישי.

לקראת רישום

עם סיום הלימודים שנמשכים חמש שנים, הלימוד והעמקה בחומר התיאורטי והפיזי אינם מסתיימים עם קבלת התעודה. כל בוגר לימודי אדריכלות יכול לבחור כמה מקצועות שונים הנגזרים מלימודים אלו, החל מעיצוב פנים ועד ללימודים הנדסיים למשל. אך לאלו המבקשים לקבל רישוי אדריכלים יתבקשו לבצע סטאז' שבן 36 שישה חודשים, שיעשה אצל אדריכל מוסמך ושהינו מוסמך גם "לאמן". עם סיום הסטאז' יוכל כל בוגר לגשת אל בחינת לשכת האדריכלים הארצית, יהיה עליו לשלם אגרה להמתין לאחד משני המועדים המתקיימים בשנה. הליך הרישום הינו קל הרבה יותר משלב הלימודים, עם זאת מומלץ לא להגיע שאננים אל הבחינה ולבטח לא אל הסטאז' שבו תתבצע כל העבודה המעשית וזמן הניסיון האמיתי מתחיל שם.