מה זה אמבט פראפין?

המאה התשעה עשרה הולידה אל העולם לא מעט המצאות שונות, אשר ביסודן שינו את רמת החיים של כולנו עד לעצם היום הזה. אבל אחת ההמצאות אשר התמסמסה לה בין החידושים והמלחמות השונות של אותן שנים, היא לא אחרת מאשר שמן הפראפין אשר מקבל בשנים האחרונות פופולריות מחודשת ועל פי לא מעט מחקרים גם נמצא יעיל עבור מגוון רחב של טיפולים שונים. עוד במאה התשעה עשרה נהגו לטפל בשמן זה בעזרת אמבטיות ייעודיות, וכיום עם הנתונים החדשים טיפול באמבט פראפין הגיע עד אל קופות החולים ומגוון רשתות הפארם. אך מה הוא בעצם אמבט פראפין ולשם מה הוא טוב לנו? 

איך מתבצע טיפול באמבט פראפין?

אמבטיות ייעודיות לטיפול בשמן פראפין קיימות כיום לטיפול בכפות הרגליים או הידיים, כאשר יש להמיס את השמן באמבט הייעודי ולאחר מכן לטבול את כף הרגל או כף היד באמבט מספר פעמים ובכל פעם לשהות עימה שניות בודדות. עם סיום הטבילה יש לעטוף את האיבר שנטבל בניילון נצמד ולאחר מכן לחבוש כפפה שאותה יש לחמם מראש. לאחר כמה דקות של התחממות השמן והתקשות שלו על העור, מסירים את הכפפה והניילון הנצמד וניתן להרגיש ברכות מתחדשת של העור. על כן אחד היתרונות הבולטים בשימוש באמבט פראפין, הוא התוצאות המהירות והיכולת לעשות זאת גם בבית בצורה עצמאית.

למה זה יכול לעזור?

המחקרים השונים הוכיחו כי ההמצאה של המאה התשעה עשרה, בעלת לא מעט השפעות חיוביות על הגוף שלנו ואלו מתחילים בהרפיית שרירים והקלת כאב ברקמות החיבור, הפחתה של דלקות, הקלה במקרים של נקע ואפילו מזעור של התכווצויות שרירים. אל כל אלו מתווספים כמובן היכולת של טיפול זה לטפח את העור ולהרגיע עור יבש, וניתן לעשות שימוש בטיפול כזה גם כחלק מהכנה לפעילות גופנית או לחילופין להורדה של נפיחויות שונות בעור. כיום קיימים שני סוגי אמבט פופולריים בישראל, הראשון הוא של חברת  WHITEHALL המציע מגוון רחב של דגמים העשויים מפלדת אלחלד. והחברה השנייה היא חברת WR המציעה אמבטיות לטיפול מקצועי וביתי.