השקעות בנדלן בחול – איפה הישראלים אוהבים להשקיע?

שוק הנדלן הישראלי נראה לא פעם מאיים ללא מעט מהמשקיעים, לכן חלק לא קטן מהם בוחרים להשקיע הרחק מישראל ומוצאים נכסים מרשימים בלא מעט ארצות שונות. תתפלאו לדעת כי חלק מהשקעות הנדל"ן בחו"ל נעשות בערי תיירות גדולות, אזורי פרברים מושקעים ואפילו איים שונים במזרח התיכון. אבל לכל מדינה ואחוזי התשואה שלה, חישובי המס השונים שלה וההסכמים שאיתם חתומה מדינת ישראל מולה בכל הקשור להשקעות כאלו ואחרות. אבל תתפלאו לגלות שלא מעט מדינות מעודדות השקעה נדלנית במדינה שלהם,ולא פעם תוכלו למצוא נכסים במקומות כמו יוון עם תשלומי מס די נוחים או בארהב שתוכלו להיות פטורים מלא מעט תשלומים שונים. אז איפה באמת ישראלים אוהבים להשקיע? במאמר הבא.

פלורידה ארצות הברית

פלורידה נחשבת למדינה ה22 בגודל שלה בין כל מדינות ארצות הברית, הכלכלה שלה מהווה כ5 אחוז מהכלכלה של ארצות הברית בכלל. היא נהנת מ111 מיליון תיירים פנים בלבד, אך גם מחירי השכירות בעיר כמו טמפה הגיעה ל 1575 דולר לחודש ומחיר חציוני לדירה עומד על כ 24700 אלף בממוצע. כל אלו מצטרפים אל מעל לשמונה אחוזי תשואה שנתיים, עם אחוז וחצי מס שתצטרכו לשלם במהלך העסקה. כיום בפלורידה ישנם 3 ערים נחשבות למאוד מועדפות להשקעה בקרב ישראלים, הראשונה שבהם היא מיאמי עיר הנמל העולמית. השנייה היא העיר טמפה שגם היא נמל מתפתחת. והשלישית היא לא אחרת מהעיר ג'קסונוויל שעד לפני עשור הייתה העיר המאוכלסת ביותר במדינת פלורידה.

יוון

אחת המדינות שחוותה את המשבר הכלכלי בצורה הקשה ביותר, כאשר לא מעט מהנכסים בה הגיעו למחירים נמוכים מאוד. כיום המדינה נמצאת במגמת עליה יחד עם לא מעט השקעות חיצוניות, אך עבור המשקיע הישראלי היא יכולה להיות מתאימה מאוד. לא רק בגלל המחירים שאמורים להיות נמוכים בלא מעט אזורים, אלא גם כי הרשויות מחשיבות את המשקיע הישראלי כמשקיע מהאיחוד האירופי. דבר שמקנה לא מעט הטבות מס שונות עבור משקיעים ישראלים, יחד עם קבלת מעמד של תושב לאחר השקעה של מעל 250 אלף יורו. אך בנוסף לכל אלו התשואה הממוצעת ביוון נעה כיום בין 5 אחוזים לעד 10. המקומות המועדפים על ישראלים להשקעה ביוון אלו לא אחרים מהעיר אתונה המרכזית ועיר הנמל סלוניקי, ערים נחשבות לתוססות ולבעלות ביקוש רב. ממוצע השכירות הממוצעים בערים אלו נע בין 1400 יורו ל 15500 לחודש.